Wizyta studyjna – obserwacja edukacji włączająca na Islandii
Projekt Wizyta studyjna – obserwacja edukacji włączająca na Islandii o numerze EOG/19/K1/D1/W/0029 korzysta z dofinansowania o wartości 8 900 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG. Na łączną kwotę dofinansowania składają się środki z:
1) Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w wysokości 7 565 EUR,
2) Budżetu państwa w wysokości 1 335 EUR.
Celem projektu jest wzmocnienie kompetencji kadry WMS w zakresie edukacji włączającej i zarzadzania w edukacji. W trakcie wizyty zaplanowano udział naszych nauczycieli w obserwacji stosowanych w islandzkiej szkole Giljametod edukacji włączającej w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami: autyzm, asperger, dysgrafia, dysortografia i sposobów dostosowania wymagań względem nich tak, żeby ocena odpowiada wysiłkowi, a nie efektowi. Dyrektor zapozna się z odmiennym modelem współpracy szkoły z zewnętrznymi organizacjami oraz odmiennym kulturowo sposobem organizacji i zapewnienia jakości pracy szkoły. Rezultatem będzie wdrożenie zaobserwowanych metod edukacji włączającej w praktyce WMS, a także zaangażowanie islandzkiej szkoły do wymiany uczniów.
Program Edukacja, dla którego rolę Operatora pełni Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), powstał na mocy międzyrządowej umowy dotyczącej wdrażania Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014 – 2021, zawartej pomiędzy Islandią, Księstwem Liechtensteinu i Królestwem Norwegii a Rzeczpospolitą Polską. Głównym celem Programu jest zmniejszanie różnic ekonomicznych i społecznych w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz wzmacnianie stosunków dwustronnych pomiędzy Polską a Państwami-Darczyńcami (Islandia, Liechtenstein, Norwegia) w obszarze edukacji. Działania programowe mają za zadanie wzmacnianie potencjału ludzkiego oraz poszerzanie wiedzy w Polsce.
Czas trwania projektu: 23.05.2021 – 21.11.2021
Budżet projektu: 8 900 EUR
Partnerzy projektu: Giljaskóli